Villa Laguna – en drøm!

Reklame Utopia Villas.

Nå i disse kalde vinterdager lengter jeg tilbake til Spania. Nærmere bestemt Sitges, Barcelona. Her spesielt til den fantastiske villaen vi fikk lov til å oppleve under en jobb vi gjorde for Utopia villas.

Vi ble hentet på flyplassen av en skjønn mann som hadde rigget bilen med barnestoler, vann og snacks.
Etter en liten kjøretur var vi fremme der vi skulle bo. Hele familien fikk ganske så sjokk. For maken til hus hadde vi ikke sett tidligere. Tenk at her skulle vi bo de neste 7 dagene. Det var som en drøm.

Inne ventet det tapas og velkomstdrink. Vi ble vist rundt av eierne av Utopia Villas og Sitges Turisme.

Dette skulle bli en innholdsrik tur med masse fine opplevelser. Pappa var også med på turen og var barnevakt for gutta mens jeg og Chris fikk noen timer alene med Yoga og middag om kvelden. For en luksus og så sinnsykt koselig å få muligheten til å ta pappa med på turen 💛

Her skapte vi minner for livet. En av kveldene fikk vi oppleve et stort fyrverkeri og her sitter Matheo på skuldrene til bestefar. Dette bildet skal uten tvil rammes inn. Syns det ble så vakkert ❤️

Villaen vi bodde i var ca en 5 minutters kjøretur unna Sitges sentrum og en 20 minutters fin spasertur.

Villaene hadde hele 6 soverom, en heis, flere bad, kjøkken, stue og bar. Utenfor var det et lite treningsrom, badstue og stort svømmebasseng både oppe og nede. Ja to basseng. Dette var så vilt!

Bassenget nede var ordentlig behagelig ettersom det var i knehøyde. Skikkelig barnevennlig og fint for familier. Det var også mulig å tappe oppi et varmt bad utendørs og dette brukte barna masse.

Når man reiser på ferie er det ofte et spørsmål om man ønsker å leie hotell eller et hus. Jeg vil virkelig anbefale og leie et hus og hvorfor svarer jeg på her:

Sosialt:

Dette er nr 1 og sikkert noe av det viktigste jeg vil påpeke. Hvor fantastisk er det ikke å kunne lage middag sammen, legge barna og ha det sosiale om kvelden. I denne villaen hadde man også mulighet til å trekke seg litt unna dersom man ønsker litt alenetid under oppholdet. Når man reiser på tur sammen er ofte ønske å være sammen. Så her er det et stort pluss å bo under samme tak!

Behagelig:

Det er deilig å ha et eget kjøkken når man reiser med barn. Handle inn frokostblanding og la barna spise frokost i fred og ro før man stresser ut døra. Det er også deilig når man har flere rom slik at ikke alle trenger å sove på et værelse.

Rimeligere:

Det kan også være rimeligere å leie hus fremfor å booke hotell dersom man er flere sammen. Her spesielt med tanke på at man kan handle inn middager og ikke spise ute hver dag. Dette sparer man masse penger på. Dersom man reiser flere familier sammen kan dette også lønne seg.

Vi følte at vi hadde vårt eget lille hotell som vi bodde på med alle ulike fasiliteter. Man kan også bestille både kokk, rengjøring osv. Her var det virkelig service til enhver tid!

Jeg må også si hvor forelsket vi ble i byen Sitges som ligger ca 30 min unna Barcelona med et tog som gikk til alle døgnets tider.

Vi likte oss utrolig godt i Sitges og det var der vi var mesteparten av tiden! Byen var så utrolig sjarmerende. Den hadde en citytrain langs hele promonaden som gikk hele tiden og dette syns barna var utrolig gøy. Et stort utvalg av restauranter og masse gøy å oppleve. Selv fikk vi en deilig båttur og fikk se Sitges fra sjøen. For en by! Her vil vi tilbake! 🤩

Som nevnt over fikk vi gleden av å bo i Villa Laguna som du kan lese mer om her. Hvis du har noen spørsmål, spør i vei!

På min Instagram @monica.nyhus kan du nå se en House Tour.